1900’lerin ilk yarısında Avrupa modasının tüm evlere moda dergileriyle, plaklarla, partilerle ve konserlerle sızdığı eski İstanbul’a götürüyor.
Lajos Sárközi keman
Gyula Csík Julius cimbalon
Vilmos Csíkos kontbas
Rudolf Sárközi viyolonsel
János Dani's viyola
Sarközi Rudy viyolonsel
H. Tatlıyay (1890-1963) Gül Tango
A. Ş. Gürmeriç (1904-1967) Hasret
N. C. Andel (1908-1957) Sarı Yapıncak
K. Ali Rıza Bey (1881-1934) Cici Beyim
M. Ş. Alpay Bir Martı Gibi
A. Ş. Gürmeriç (1904-1967) Gönlüm Sensiz Olmaz - Aşk Kerpeteni
R. Fersan (1893-1965) Benim Gönlüm Bir Kelebek
K. Ali Rıza Bey (1881-1934) Yıldızların Altında - Denizde Akşam
Anonim Üsküdar'a Gider İken - Sen Gelirsen
M. Ş. Alpay Siyah Gözlere
N. C. Andel (1908-1957) Çok Uzakta
Yüzyılın başında II. Meşrutiyet ve ardından Cumhuriyet’in getirdiği fikir ve sanat hayatındaki özgürlük ortamında tiyatro, operet ve dans bir sosyal ihtiyaç olarak kendini gösterir ve tüm bu sanatsal faaliyetler içindeki şarkılar dönemin âşıklarının dillerine pelesenk olur. İstanbul Şarkıları’nın programı da işte bu, hâlâ kalbimize dokunan şarkılardan oluşuyor.
Özlediğimiz İstanbul’un bu naif seslerine tercüman olan Meral Azizoğlu, şarkıların bestecileri gibi Türk müziği kökenli. Alaeddin Yavaşça, Bekir Sıtkı Sezgin, Yavuz Özüstün, Tülin Korman ve Tülin Yakarçelik’in öğrencisi olan Azizoğlu’nu TRT’de hazırlayıp sunduğu Dünyanın Müziği ve Bir Şarkı Bir Türkü ve LATERNA programlarından da tanıyoruz. "İSTANBULLU" ADRES DEFTERİ ve "GÜLİSTANBUL" adlı albümlerinin yanı sıra dünyaca ünlü ney üstadı Kudsi Erguner ve viyola da gamba virtüözü Jordi Savall’la yaptığı ortak çalışmalarla da dikkat çeken Meral Azizoğlu’na bu konserde Macar topluluk Sárközi Band eşlik ediyor. Topluluk, pek çok keman yarışmasından ödüllerle dönen Lajos Sarközi Jr. ve Rudy Sárközi Jordi Savall ile konserlere çıkan viyolacı János Dani, cimbalomcu Gyula Csík ve kontrbasçı Vilmos Csikos’tan oluşmakta.