Pınar Turan, Johann Sebastian Bach’ın viyolonsel süitlerini 12 Haziran Çarşamba akşamı Mozarthaus’ta klasik müzikseverler ile buluşturacak...
PINAR TURAN, viyolonsel
Konser Programı:
JOHANN SEBASTIAN BACH
(1685-1750)
Süit No.2 re minör, BWV 1008
Prelude
Allemande
Courante
Sarabande
Minuet I & II
Gigue
- ara-
Süit No. 3 Do Majör, BWV 1009
Prelude
Allemande
Courante
Sarabande
Bourrée I / II
Gigue
* Toplam program süresi 50 dakikadır.
PINAR TURAN
1983 yılında Ankara’da doğdu. 1993 yılında H.Ü. Ankara Devlet Konservatuvarı’na girerek Doç. Ş. İzzet Nazlıaka ile viyolonsel çalışmalarına başladı. Çeşitli oda müziği konserleri, sınıf konserleri ve resitaller verdi.
1999 yılında Paris Ulusal Konservatuvarı profesörlerinden Philippe Müller’in Master Class’ına katıldı. Aynı yıl Anaçev’in düzenlediği Genç Viyolonselciler Yarışması’na katıldı. Ardından East Mediterranean Youth Orchestra’sının sınavını kazandı.
2000 yılında ünlü bir Rus çellist olan Marina Tarasova’nın yapmış olduğu Master Class’a katıldı.
2001 yılında Schleswig - Holstein Müzik Festivali’nin sınavına girdi.Aynı yıl Moskova Konservatuvarı çellistlerinden kompozitör, orkestra şefi ve piyanist olan üstün yetenekli solist Alexander Rudin’in master class’ına katıldı.
2002 yılında H.Ü. Devlet Konservatuvarı Akademik Orkestrası ile Europaischer Musik Sommer’in açılışını yaparak Berlin turnesine katıldı.
2003 yılında viyolonsel çalışmalarına Yrd. Doç. Nuray Eşen ile devam etti.
2004 yılında H.Ü. Akademik Orkestra’sına girmiştir ve bu orkestra ile Karadeniz, Konya, Bodrum, İstanbul, Antalya, Afyon, Eskişehir, Samsun ve Amerika’da başarılı konserler vermiştir.
2005 yılında H.Ü. Devlet Konservatuvarı Akademik Senfoni Orkestrası ile Yunanistan turnesine katıldı. Aynı yıl Cihat Aşkın ve Toğrul Ganiev ile Vivaldi Mevsimler’i seslendirdi.
2006 yılında viyolonsel çalışmalarını Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi’nde Bilkent Senfoni Orkestrası viyolonsel grup şefi olan Hayrettin Hoxha ile Yüksek Lisans yaparak ve oda müziği çalışmalarına da Elena Gledzinova ile devam etmiştir.
2008 yılında Yüksek Lisans eğitimini Hayrettin Hoxha ile Bilkent Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi’nde başarıyla tamamlamıştır. 2009-2011 yılları arasında Ankara Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nda eğitmenlik yapmıştır. Aynı yıl Ürgüp’te gerçekleşen “klasik keyifler” programında çellist Ruth Philips ve Ozan Tunca ile oda müziğinde Ellen Jewett ve ile çalışma fırsatı bulmuştur.
2011 yılında H.Ü.Ankara Devlet Konservatuvarı’nda Sanatta Yeterlik’e girmiştir ve burada Doç.İzzet Nazlıaka ve Prof. Doğan Cangal ile viyolonsel, Garbis Atmacayan ve Prof. Reyyan Başaran ile oda müziği ile çalışmıştır.
2016 yılında doktoradan mezun oluştur. Aynı yıl H.Ü. Ankara Devlet Konservatuvarı Orkestası’nda kemancı olan Öğr. Gör. Seda Baykara ile keman çello düet olarak oda müziği çalışmaları da yapmış, orkestrada solist olarak yer almıştır.
2019 yılında Ankara Müzik ve Güzel Sanatlar Üniversitesi’ne geçerek Dr. Öğretim üyesi olmuştur. Aynı yıl Trakya Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nda “Türk Bestecileirnin Viyolonsel Eserleri” üzerine çalıştay ve konferans vermiştir. Aynı yıl Akdeniz Üniversitesi Antalya Devlet Konservatuvarı’nın dergisi olan Uluslararası Müzik Ve Sahne Sanatları Dergisi!nde “KEMAL İLERİCİ, SANAT YAŞAMI, DÖRTLÜ ARMONİ SİSTEMİ VE “EFE KAPRİSİ’NİN” MÜZİKAL AÇIDAN İNCELENMESİ” adlı makalesi yayınlanmıştır.
2020 yılında ASOS dergisinde “FRANSIZ VİYOLONSEL EKOLÜNÜN VİYOLONSEL TARİHİNDEKİ YERİ ÖNEMİ VE GELİŞİMİ” ve “İLKOKUL ÇAĞINDAKİ ÇOCUKLARDA SAHNE KORKUSU İLE MÜCADELE VE PERFORMANS ÜZERİNDEKİ ETKİLERİNİN İNCELEMESİ” adlı makaleleri ve aynı yıl “NECİL KAZIM AKSES VE VİYOLONSEL ESERİ “İDİL” MÜZİKAL AÇIDAN İNCELENMESİ” adlı kitap bölümü yayınlanıştır. Aynı yıl "TEK MİLLET İKİ DEVLET TEK YÜREK" adlı Türkiye ve Azerbaycan ortak projesinde canlı performans gösterdi.
2021 yılında Doçent ünvanını almıştır. Aynı yıl Tolga Yüksel (klarinet) ve Aslı Ceren Kaya (piyano) ile “Trio Clapiello” olarak konserler vermiştir. Aynı yıl “J.S. BACH ÇELLO SÜİTLERİ’NİN SÜİT FORMU BAKIMINDAN İNCELENMESİ” ve “BAROK DÖNEM” adlı kitap bölümleri yayınlanmıştır. Aynı yıl ASOS dergisinde “VİYOLONSELİN BATI ALANINDA VE TÜRK MÜZİĞİ’NDE ÜLKEMİZE GİRİŞİ VE GELİŞİM SÜRECİ” adlı makalesi yayınlanıştır. Aynı yıl “Berlin Europa Senfoni Orkestrası” konserinde yer aldı.
2022 yılında Kültür ve Turizm Bakanlığı bünyesinde gerçekleşen Başkent Kültür Yolu Festivali’nde yer aldı. Aynı yıl Türk Fransız Kültür Derneği’nin 70. Kuruluş yılı bünyesinde gerçekleşen etkinlikte icracı olarak yer aldı. Aynı yıl “RESMİN MÜZİKLE BULUŞMASI” adlı canlı performansta Ressam Ali Herischi ile bir performans gerçekleştirdi. Aynı yıl DSÖ/AVRUPA, PAN-AVRUPA RUH SAĞLIĞI KOALİSYON toplantısında orkestra konseri verdi. Aynı yıl “MÜZİK KÜLTÜRÜNE DAİR ÇEŞİTLİ GÖRÜŞLER adlı kitapta ”Xx. Yüzyılda Çelloda Vibratonun Evrimi Ve Gelişimi” Ve “Osmanlı Dönemi Ve Cumhuriyet Dönemi’nde Türkiye’deki Müzik Politikaları Ve Yetiştirilen Besteciler” adlı kitap bölümleri yayınlandı.
2023 yılı ocak ve mayıs aylarında “Trio Clepiello” ile 2 konser gerçekleştirdi. Ekim ayında Prof. Dr. Şebnem Yıldırım Orhan ‘ın kurmuş olduğu çello orkestrası ile “Cumhuriyet’in 100. Yılı” konserlerinde yer aldı. Kasım ayında Almanya Hannover ‘de Hakan AYSEV ve usta müzisyenlerden oluşan bir oda müziği konseri gerçekleştirdi. Aynı yıl Türkiye’de yurtdışından ve yurtiçinden 16 akademisyen ve 80’e yakın öğrencinin yer aldığı ilk Uluslararası Viyolonsel Günleri ‘nin genel sanat yönetmenliğini yaptı. Aynı yıl Temmuz ayında “Luıgı Boccherini, Viyolonsel Eserleri, Viyolonsel Repertuvarına Ve Tekniğine Getirdiği Yenilikler” adlı ve Kasım ayında “Viyolonselde Pus Parmağının Ortaya Çıkışı, İşlevi Ve Kullanımı” adlı makaleleri yayınlandı.