sahneport
İstanbul /
Beşiktaş
Hollanda Tiyatrosu’nun en yaratıcı yapımcılarından Productiehuis Theater Rotterdam’ın Avrupa’da ses müzik, görsellik ve performansı bir araya getiren oyunu şimdi Sahneport.com ’da Türkçe altyazı seçeneğiyle sanatseverlerle buluşuyor.
ZARAH BRACHT: BEING WRONG AND HOW TO ADMIT IT
(YANLIŞ OLMAK VE BUNU KABUL ETMEK)
Productiehuis Theater Rotterdam
“Pişmanlığı ifade etme mücadelesi üzerine görsel ve müzikal bir tiyatro”
Tiyatro, Müzikli Oyun
Süre: 60'
Orijinal Dili: Flemenkçe
Alt Yazı: Türkçe
Metin & Yönetmen: Zarah Bracht
Oyuncu: Kirsten Mulder
Besteler & Davullar: Ata Güner
Davullar: Nina de Jong
Scenography: Rosemarie Allaert
Kostümler: Erik Bosman, Karin van der Leeuw, Kostuumatelier Theater Rotterdam
Işık Tasarımı & Işıklı Objeler: Hendrik Walther
Yönetmen Yardımcısı: Sofie Kramer
Text Guidance: Joachim Robbrecht
Teknik: Marcel Brand, Lidewij Eggels
Yapım: Nynke Joustra
Fotoğrafçı: Bart Grietens
Yapımcı: Productiehuis Theater Rotterdam
“HEPSİ YANLIŞ” – Greta Thunberg
"Het spijt me. Pişmanım. Ich bedauere. Je suis profondément desolé."
Politikacıların ve iş dünyasının liderlerinin ağzından sadece ender durumlarda bu sözleri duyuyoruz ve o zaman bile gözle görülür bir zorlukla ifade ediliyorlar.Yönetmen Zarah Bracht - hepimizin bir iki gözyaşı dökmekten başka seçeneğimizin olmadığı - gerçek bir özür özlemi çeken oyundaki "pişmanlık ifade etme" olgusunu ve bunu nasıl kabul edebileceğimizi araştırıyor.
Yanis Varoufakis'in Avrupalı üst düzey politikacıların hatalarını kabul edememelerinden bahsettiği "Yetişkinler" adlı siyasi anı kitabından esinlenen Bracht, Kirsten Mulder tarafından somutlaştırılan bir siyasi figür yaratıyor. Mulder'in yarattığı "Politikacı" karakteri, yapılan hataların ve neden olunan acıların hesabını vermek ve bedeniyle bir özür dileyebilmek eğilip bükülür.
"Mea Culpa
"Seyirci, bir dizi manzara görüntüsü aracılığıyla politikacının baskıcı iç dünyasına yönlendirilir. Burada, iki davulcu tarafından canlı olarak yaratılan ritmler eşliğinde (ve bazen de etkisiz hale getirilerek), şeytanlarıyla savaşır: sistem düşüncesi, güç sanrıları, insanlıktan çıkaran soyutlamalar, sivilin nankörlüğü ve savunma refleksleri.Siyaset, oyununu oynarken, kullandığı tüm ön yargılı sözlerin ve maskelerin altında, 'özür dilerim' diyebilmek için gereken samimiyeti yeniden kazanabilecek mi?
Zarah Bracht Hakkında
Zarah Bracht (Hamburg, 1990) erken tiyatro döneminde sadece repertuar tiyatroları ile çalıştı. Büyük belediye tiyatrosu toplulukları Thalia Theatre (Hamburg) ve Deutsches Theater Berlin'in yapımlarında görev aldı, ardından Amsterdam'da Tiyatro Yönetmenliği eğitimi aldı. Bracht 2016 yılında mezun oldu ve metni bir çıkış noktasından ziyade bir tamamlayıcı olarak gördüğü görüntü ve harekete dayanan bir tiyatro dili geliştirdi.Bir yönetmen olarak çağdaş siyasi ve sosyal temalara bağlı olduğunu hissediyor, ancak bunlara asla gazetecilik veya belgesel bir şekilde yaklaşmıyor. Bunun yerine, kamusal tartışmanın altında yatan duygu ve dürtüleri inceliyor ve bunları büyülü gerçekçi dünyalara dönüştürüyor.