Bir Başka Hafıza: Veri-Heykel ve Sanat, 18 Şubat'ta Borusan Contemporary'de!
Bir Başka Hafıza: Veri-Heykel ve Sanat
18 Şubat 2018, Pazar
Konuşmacı: Refik Anadol
Küratör ve Moderatör: Ebru Yetişkin
15:30-17.30
ÖNEMLİ NOT: Etkinlik için alınan bilet ile Borusan Contemporary’de yer alan geçici ve koleksiyon sergileri gezilebilir.
GÜNÜMÜZ SANATI // BİR BAŞKA başlıklı etkinlik serisi, günümüz sanatının değişimini farklı yönleriyle paylaşmaya, öğrenmeye ve tartışmaya devam ediyor. Geçtiğimiz yılın bir uzantısı olarak program bu yıl da günümüzdeki bilimsel ve teknolojik gelişmelerin sanatta nasıl kullanıldığına odaklanıyor. Kendin-yap kültüründen beslenen etkinlik serisi,
sanatın son yönelimlerini merak edenlerle buluşma, konuşma ve atölye çalışmalarını içeriyor.
22 Ekim 2017 – 6 Mayıs 2018 arasında ayda bir düzenlenen ve katılımın etkinlik bileti ile sağlandığı 8 etkinliğin dili Türkçe'dir ve etkinliğe katılım kontenjanla sınırlıdır. Etkinlikler, Borusan Contemporary Facebook sayfasından canlı yayın aracılığıyla da takip edilebilir.
Günümüz sanatında veri ve algoritmalar, görsel-işitsel yerleştirme ve heykel üretimi için birer malzeme olarak karşımıza çıkmakta. İzleyiciyi çevreleyerek kuşatan geçici mimari mekanları görme deneyimini dönüştüren veri heykel çalışmaları aynı zamanda arşiv ve kültür üretimi ile ilgili sınırları yerinden ederek başka bir hafıza üretmekte. Bu konuşmada Refik Anadol derin öğrenme, nöron ağları ve algoritmik mimari çalışmalarıyla günümüz sanatının kesişen yönlerini örnek çalışmalarla paylaşarak parametrik veri heykel yaklaşımını tartışacak.
İstanbul’da doğan Refik Anadol, UCLA’in Tasarım Medya Sanatları Bölümü’nde yüksek derece ile güzel sanatlar yüksek lisans eğitimini tamamladı. Şu anda Los Angeles, California'da yaşamakta. Microsoft Research ve Research at Google gibi bir çok ödüllere sahip medya sanatçısı ve araştırmacı olan Refik Anadol canlı görsel/işitsel performans ve izleyiciyi çevreleyen mimari yerleştirme alanlarında dünyanın bir çok yerinde projeler yapmakta. Parametrik veri heykel yaklaşımı ile mekana özgü kamusal ve izleyiciyi çevreleyen enstelasyon yaklaşımı ile canlı işitsel-görsel performans alanında çalışmakta. Çalışmaları özellikle mimari ve medya sanatları arasında melez bir ilişki yaratarak dijital ve fiziksel arasındaki mekanı incelemektedir. Mekana özgü yaptığı bazı görsel/işitsel enstelasyonlar şunlardır: Walt Disney Konser Salonu’nda Los Angeles Filarmoni (Amerika Birleşik Devletleri), Hammer Sanat Müzesi (Amerika Birleşik Devletleri), Uluslararası Dijital Sanatlar Bienali Montreal (Kanada), Ars Electronica Festivali (Avusturya), l’Usine | Cenevre (İsviçre), Arc De Triomf (İspanya), Zollverein | SANAA’s School of Design Binası (Almanya), Santral İstanbul Çağdaş Sanat Merkezi (Türkiye), İstanbul Tasarım Bienali (Türkiye), vb.
Doç. Dr. Ebru Yetişkin bilim, sanat ve teknoloji kesitinde çalışan bir sosyolog, medya teorisyeni ve bağımsız küratör. İstanbul Teknik Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü ve Güzel Sanatlar Bölümü’nde ders vermektedir. Uluslararası Sanat Eleştirmenleri Derneği (AICA) üyesi Yetişkin, Kakofoni (2013), Bilinmeyen Kod (2014), Dalgalar (2015), Bulaşan Bedenler (2015) ve İllüzyonoskop (2017) sergilerinin küratörüdür. 2015 yılında Contemporary Istanbul Plugin Yeni Medya Bölümü’nün direktörlüğünü yapmış veX-CHANGE sergisinin küratörlüğünü gerçekleştirmiştir. 2016 ve 2017 yıllarında Akbank Sanat’ta “Bulaşan Bedenler: Ağ Siyaseti” başlıklı uluslararası seminer serisinin kürasyonunu üstlenmiştir. 2016’dan beri ise Borusan Contemporary Müzesi’nde “Günümüz Sanatı // Bir Başka” etkinlik serisinin küratörlüğünü ve moderatörlüğünü yapmaktadır. 2016 yılında şair robot Deniz Yılmaz’ın “Diğerleri Gibi” kitabının editörlüğünü yapan ve çalışmalarına uluslararası alandaki birçok üniversite, sivil toplum kuruluşu ve sanat kurumu tarafından yer verilen Yetişkin, Transmediale Dijital Kültür ve Sanat Festivali gibi birçok öncü etkinliğe davetli konuşmacı olarak katkıda bulunmuştur.