Fotoğraf: Marco Borggreve
Anouar Brahem Quartet, şubat ayında sizlerle...
Anouar Brahem ud
Klaus Gesing bas klarnet
Björn Meyer bas gitar
Khaled Yassine darbuka, bendir
Anouar Brahem, yirmi yılda çıkardığı son derece yaratıcı ve eskimeyecek dokuz albümüyle, kendisini prestijli ECM etiketinin en orijinal ve yetenekli müzisyenleri arasına yazdırmayı başardı. Bir ud sihirbazı olan Brahem, ud ile sukabağından yapılan yüzyıllık geleneksel lavtanın içinde taşıdığı akustik sihri bir araya getiren Arap ve İslam dünyasının müzikal mirasını ortaya çıkaran büyük bir ustadır. Anouar Brahem atalarının kültürüne kökten bağlı, son derece sofistike, çağdaş ve küresel tutkularla oluşmuş bir müzik formunu yaratmayı başarmış nadir besteci ve doğaçlama üstatlarından biri olarak tanınır. Geniş caz repertuarından- John Surman, Dave Holland ve Jan Garbarek, Brahem’in melodik büyüsüne kapılmış önemli icracılardan sadece birkaçıdır- Akdeniz ve Doğu etkisinin farklı geleneklerine, yerlisi olduğu Tunus’tan Hindistan ve İran bölgelerine geniş bir yelpazenin etkilerini taşıyan hassas ve son derece özenli müziği, birçok karmaşık şiir ve kültür evrenini durmaksızın yeniden tanımlar.
Astounding Eyes of Rita (Rita’nın Nefes Kesen Gözleri)
Bas klarnet ve udun birlikteliği Anouar’ın “Thimar” üçlemesine bir gönderme yapsa da Doğu ve Batıyı bir araya getiren bir birliktelik, geleneksel sesleri çağrıştıran “Barzakh” ya da “Conte de l’Incroyable Amour”a daha yakın bir duyuş oluşturuyor. Norma Winstone Trio’dan Klaus Gesing ve Nik Bärtsch’s Ronin’den Björn Meyer, cazın ötesindeki müzikal kaynaklara yakınlık duyan müzisyenler ve ikisi de Brahem’in müziğinde gönülden birleşiyorlar.
Lübnanlı Khaled Yassine’in darbuka ve bendiriyle zenginleşen karanlık ve sıcak seslerin dansı da var bu albümde. Albüm Filistinli şair Mahmud Derviş’e adanmıştır. “Narin ve incelikle işlenmiş müzik sahnede kırılganlığından hiçbir şey kaybetmeden sessizliğe alan açıyor.” Patrick Labesse, Le Monde